Parfüm

A parfümforgalmazás évi több milliárd dolláros bevételt hozhat: … a piacot  öt-hat cég – Többek között az Estée Lauder, a L’Oreal és Juniper- uralja… a Coty (Marc Jacobs, Calvin Klein, Davidoff, Jennifer Lopez, Sarah Jessica Parker licenceadója)…több mint 2,1 milliárdos forgalmat bonyolít évente, ennek 72 százalékát  az illatszerek és piperecikkek teszik ki.

A világméretű forgalmazás szempontjából a parfüm a legértékesebb cselekvő vagyon, amit egy divatház csak vásárolhat magának. Ha felosztanánk a luxustermékek kördiagramját, 10 százalékot tennének ki a konfekcióruhák, 25 százalékot a kiegészítők, további meggyőző 28 százalékot pedig a parfümök és a kozmetikumok. Ha ügyes vagy, dől a lé; ha elszúrod, egy vagyont veszíthetsz a dolgon. Nagy a kockázat ebben az iparágban, ahol évente nyolc parfümből hét megbukik. A parfümkészítésnek megvan  a maga bűvös alkímiája, amelynek valójában senki sem ismeri a lényegét. Ahhoz viszont, hogy meg tudjuk fogni az átlagos nőt, amint épp akciós nyaralásra indul a Costa del Solra a gatwicki reptérről, nem árt egy- két hírességet is bevonnia dologba. A parfümnél a név 70 százaléknyit nyom a latban, ellentétben a konfekcióruházattal, ahol ez az arány inkább 50%. Ennek tudatában már érthető, hogy miért van annyi, hírességek nevével fémjelzett illat.

A néven túl már minden arról szól, kivel szerződsz licencre. Minél nagyobb a támogató, annál többet költ reklámra, és te annál jobb pozíciót tudsz elfoglalni az üzletek polcain….nem véletlenül vannak a Ralph Lauren-vitrinek  vagy a Chanel egész falat betöltő polcai ott, ahol vannak. A trükk abban rejlik, hogy ki kerül szemmagasságba, és aki egy nagy licence adó, mint például a Coty szárnyai alatt tevékenykedik, a legjobb polcokat kapja az üzletekben. A parfümöket csomagban árulják, így ha az üzletek hozzá akarnak jutni a slágerillatokhoz, az új vagy nem túl keresett márkákat is meg kell vásárolniuk a többivel együtt. A bevételt hozó márkák tehát védik a norma alatt teljesítőket, és megtöltik a boltok polcait.

 Imogen Edward-Jones: Őrült divatvilág

További ízelítőket találsz  a könyvből itt!

Kedvenc képeim
Stresszoldás

Stresszoldás One Brain módszerrel a III. és XVI. kerületben

Balajthy Gréta Tel: 06 309 323 338

A 3in1Concepts által hivatalosan  meghatalmazott,
nemzetközi okleveles Haladó Konzulens, Haladó Instructor ( Oktató)

Okleveleim, tanáraim 2004-2014

Email: mosoly100@mosoly100.hu

www.mosoly100.hu

Stúdió: Budapest, III.ker (1036) és XVI.ker (1164)

 

Belépés